środa, 3 lipca 2013

10 polish books you should be reading


TUTAJ znalazłam listę 10 polskich książek, z którymi powinni zaznajomić się obcokrajowcy. Wyboru dokonała Polka z pochodzenia, mieszkająca za granicą Asia Monika Bakalar. Wśród rekomendowanych znalazła się Wojna polsko-ruska Masłowskiej, biografia Kapuścińskiego, Nasza klasa Słobodzianka, Lubiewo, jest Tokarczuk, Szabłowski, seria Mamoko, Jacek Hugo-Bader, Lipska i Lem.

Jestem ucieszona i podbudowana faktem, że tłumaczy się polskie książki i sprzedaje je za granicą. Nie tylko my sprowadzamy zagraniczne czytadła. Podoba mi się też wybór literatury współczesnej, warto kojarzyć polskie pisanie z czymś innym jak tylko Pan Tadeusz i literatura wojny i okupacji.

Smuci mnie co innego.
Ile z tych pozycji ja, rodowita Polka, studentka filologii, przeczytałam?
No, mniej niż połowę.
4.
A właściwie 3, bo nie doczytałam Masłowskiej. Nie przebrnęłam.

Nadrobić w wakacje? Kiedy w kolejce czeka z 20 innych "must read", książki do pracy dyplomowej i kilka niedoczytanych sprzed miesięcy...




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz